چرا تحقیقات بازاریابی؟

چرا تحقیقات بازاریابی؟

چرا تحقیقات بازاریابی، امری حیاتی برای ایده‌های جدید کسب و کار است ؟

تحقیقات بازاریابی هیچ وقت نباید دست کم گرفته شود . بسیاری از کسب‌وکارهای جدید و موفق از عمر طولانی خود لذت می‌برند چون مالکان آن به طور منظم به تحقیقات بازار می‌پردازند!
هدف از این تحقیقات در بازار هدف، شناسایی مشکلات مشتریان و زیر نظر قرار دادن رقیبان است.
این آسان‌ترین راه برای کارآفرینان است تا بتوانند همگام با گرایش بازار پیش بروند و با غنیمت شمردن فرصت‌های کسب و کار به حفظ جایگاه رقابتی بپردازند .
تحقیقات بازاریابی می‌توانند در سطوح مختلف چرخه کسب و کار انجام بگیرند. از مرحله قبل از شروع و راه‌اندازی گرفته تا آخر…
داشتن درک بهتر از جایگاه خود در بازار، از همان اول، شما را قادر می‌سازد تا به ساختار استراتژی محکم کسب و کار و رشد برند برتر خود بپردازید.
اهداف خود در تحقیقات بازاریابی را شرح دهید.
دامنه تحقیقات بازاریابی که برای شما صورت می‌گیرد، کاملاً تحت تأثیر اهداف کلی شما قرار دارد.
به دنبال شناخت چه چیزی از بازار خود و عوامل خارجی موثر بر آن هستید؟
همچنین این اهداف، نوع تحقیق بازاریابی که شما برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید را مشخص می‌کنند.
بطور کلی، براساس نوع اطلاعات و داده‌ها، تحقیقات بازاریابی به دو شکل صورت می‌گیرد.
تحقیقات بازاریابی اولیه به موارد زیر می‌پردازد:
 نظارت بر اثربخشی و فروش
 شناسایی کیفیت خدمات ارائه شده توسط رقیبان
 کسب اطلاع از راه‌های ارتباطی مورد استفاده توسط رقیبان
 ارزیابی رقابت فعال در بازار

تحقیقات بازاریابی ثانویه به موارد زیر می‌پردازد:
 گزارش‌های منتشر شده از داده‌های شرکت‌ها
 مطالعات و نظرسنجی‌های موجود
 گزارش‌های روزنامه
 داده‌های دولتی

تحقیقات بازاریابی اولیه به نوعی است که می‌تواند توسط یک فرد یا یک کسب و کار انجام گیرد. بهدنبال جمع‌آوری داده‌های خاص برای بهبود محصولات، خدمات و عملکرد کلی است.
تحقیقات بازاریابی ثانویه نوع متفاوتی از تحقیقات بازاریابی است که وابسته به اطلاعات و داده‌های مختلف موجود در منابع می‌باشد.

مراحل کلیدی رسیدن به تحقیقات بازاریابی موفق
چهار مرحله مهم برای رسیدن به تحقیقات بازاریابی موفق وجود دارد:
 بررسی اینکه آیا در گذشته تحقیق مشابه انجام شده است یا خیر؟
 اگر انجام شده، تجزیه و تحلیل داده‌های موجود و مرتبط با اهداف شما کدام هستند و چه نتایج قابل استخراج و مفیدی برای کسب و کار ما دارند؟
 چگونه و توسط چه کسی از این داده‌های موجود استفاده می‌شود؟ آیا توسط شرکت‌های مجری و مشاور تحقیقات بازاریابی استفاده می‌شود یا توسط کارشناسان خبره داخلی شرکت؟
 آیا شما نیاز به انجام تحقیقات بازاریابی توسط خود دارید؟ اگر دارید، چه کسی در شرکت آنرا انجام خواهد داد؟ و اینکه آیا بهترین روش درخواست از شرکت های معتبر تحقیقا بازاریابی برای مشاوره و اجرا و دستیابی به پاسخ سوالات و مشکلات نیست؟
خریدار” زرنگ”
این مدل مشتری، کسی است که معمولاً به کیفیت و اثربخشی محصول یا خدمات توجه ندارد و هدفش دستیابی به بهترین قیمت است. خریدار زرنگ کسی است که به احتمال زیاد از قیمت‌های پیشنهادی سایر رقیبان شما آگاه است، به این ترتیب شما نیاز به انجام تحقیقات بازاریابی ثانویه دارید تا از رقابتی بودن قیمت محصولات و خدمات خود با خبر شوید. اگر نتیجه تحقیقات بازاریابی بیانگر این بود که محصولات یا خدمات شما ارزان ترین نیست، بهتر است که دلایل متقاعد کننده، برای خریداران بالقوه داشته باشیم که چرا آنها باید از شما خرید کنند. دلایلی مانند تکیه بر کیفیت و اطمینان و سابقه درخشان و …

“تأثیر‌گذار صنعت”
متخصص و تاثیر گذار صنعت کسی است که نه تنها دانش بسیاری درباره بازار هدف دارد، بلکه می‌تواند دیدگاه دیگر مشتریان که به او اعتقاد دارند را تغییر دهد.
برای متخصصان صنعت تنها قیمت محصولات یا خدمات ثابت، مهم و مورد توجه نیستند، آنها معمولاً به ارزش و کیفیت توجه می‌کنند.
تأثیر‌گذاران صنعت، نامزدهای ایده‌آل برای شرکت در تحقیقات بازاریابی اصلی و اولیه هستند، که به آنها اجازه می‌دهد از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. جمع آوری نظرات آنها به معنی نظر کلی بازار است.

کاربر نهایی
کاربر نهایی، مشتری است که واقعاً محصولات و خدمات شما را بطور معمول استفاده می‌کند. کاربران نهایی نامزدهای عالی برای شرکت در تحقیقات بازاریابی اولیه هستند، به شما امکان درک محرومیت‌ها و محدودیت‌های آنها را می‌دهد. این مقوله برای زمانی که شما در حال توسعه و طراحی محصولات جدید هستید ایده آل است. ( با سمت و سوق دادن شما به جدید‌ترین حالت رقابتی)

ارزش گذاری‌های تحقیقات بازاریابی
گذشته از صحبت با مشتریان هدف، ارزش قابل توجهی در گزارش‌های بازاریابی منتشر شده نیز وجود دارد. بسیاری از آنها به صورت رایگان در کتابخانه‌ها، گروه‌های کسب و کار و تجارت و انجمن‌های تجاری موجود است .
در مراکز کسب و کار و مالکیت معنوی (IP) شما می‌توانید به گزارش‌های بازاریابی، با ارزش بیش از ۵ میلیون یورو دسترسی داشته باشید. همه آنها به شکلی استثنایی برای دنبال کردن تغییرات گرایش بازار و بررسی بازارهای جدید، مفید هستند.
بسیار مهم است که این گزارشات تحقیقات بازاریابی به تنهایی و به صورت مستقل، تفسیر شوند. برخی از تحقیقات کلی صنایع ممکن است برای بازار هدف شما کاربردی نباشند. همچنین هیچ تضمینی برای ایجاد تقاضای مشتری فراهم نمی‌کنند، در عین حال، به تاریخ انتشارتحقیق نیز توجه کنید. در صنایع زود تغییر، مانند تکنولوژی، گزارشاتی با عمر یک یا دو سال هم، تاریخ گذشته محسوب می‌شوند.
اگر فکر می‌کنید یک ایده کسب و کار عالی در ذهن دارید، بسیار حیاتی است که به ارزیابی آنچه هم اکنون در بازار است، بپردازید و انجام این مهم به کمک روش‌های مختلف تحقیقات بازاریابی میسر است.
بسیاری از کسب و کارهای جدید با ایده‌ی الهام‌بخش یک کارآفرین یا مالک کسب و کار شروع می‌شود. بدون شک تبدیل این ایده‌ها به یک کار قابل اعتماد چالشی سخت است و نیازمند طی مراحل دقیق و علمی و …

تحقیقات بازاریابی
کسب‌وکار
بازار هدف
مشاور تحقیقات بازاریابی
خریدار
مشتری
نظارت بر اثربخشی و فروش
شرکت تحقیقات بازاریابی در مشهد

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید