تحقیقات آماری

تحقیقات آماری

آماردان: حرفه‌ی آینده تحقیقات آماری

اگر تا به حال شنیده‌اید که آمار شغل و حرفه آینده است، اطمینان داشته باشید که شما در آن آینده زندگی می‌کنید، آینده‌ای که برای کسب اطلاعات و داده، بسیار مشتاق است.

حتما با خود فکر می‌کنید که اطلاعات، از طریق اینترنت و بانک‌های داده، مجلات، اخبار و… در دسترس همگان است. این موضوع درست است! اما مساله این است که ما چطور می‌توانیم از این بی نهایت گیگابایت‌های موجود، موارد مهم و مورد نیاز خود را استخراج کنیم و دست آوریم؟ چه چیزی برای کسب و کار، و مدیریت و برنامه‌ریزی شرکتها حائز اهمیت بیشتر است؟

 

چرا تحقیقات آماری مهم است؟

این تحقیقات آماری بر روی داده‌هاست است که اطلاعات واقعی را در اختیار ما قرار می‌دهد، اطلاعاتی که مسیر نهایی را مشخص می‌کنند. شما به خوبی می‌دانید که از وقتی که پیش‌بینی نتایج انتخابات، رشد جمعیت و گرایش‌های اقتصادی به طور سیستماتیک مورد مطالعه قرار گرفت، آینده شکل شناخته‌شده‌تری به خود گرفت.

امکان پیش‌بینی حد قابل توجهی از آنچه که اتفاق خواهد افتاد، به واقعیت تبدیل شده است. تحقیقات آماری این امکان را فراهم نموده است که بتوانیم اشتباهات را به حداقل برسانیم. علم داده، فعالیت‌های استراتژیک در کسب و کار، دولت و زندگی روزمره را سمت و سوق می‌بخشد. هدف هم به دست آوردن نتایج رضایت بخش، پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی شده است.

امروزه با حجم عظیم داده‌های در اختیار (به لطف توانایی‌های سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات) در دریایی از احتمالات که ما هیچوقت آنها را کشف نکرده‌ایم، تحقیقات آماری به سفر می‌پردازد. اکنون شما امکانات لازم برای تبدیل شدن به کاپیتان یک کشتی عالی و بزرگ را دارید.

 

تحقیقات آماری امروز

این روزها تحقیقات آماری، امری با ارزش برای سازمان‌ها است.

یعنی شما در بعضی موارد دیده‌اید که برخلاف قضاوت‌های فردی، تحقیقات آماری، نتایجی به دنبال داشته که کاملاً با مفهوم عمومی آن متفاوت بوده و درست هم بوده است. اهمیت دستیابی به پیش‌بینی‌های بهتر روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و آماردانان حرفه‌ای تقاضای بیشتری را برای دانش خود می‌بینند.

در گذشته تنها هدف حرفه‌ای تحقیقات آماری، کار کردن و همگام شدن با تجزیه و تحلیل داده‌ها در مؤسسات تحقیقاتی بود. امروزه، شرکت‌های بزرگ، دیگر بدون داشتن تیم آماری و استفاده از تحقیقات آماری به سراغ برنامه‌ریزی استراتژیک نمی‌روند. آزمایشگاه‌های داروسازی، دانشگاه‌ها، افراد تجاری و زمینه‌هایی همچون صنعت کشاورزی، به طور پایه‌ای وابسته به تحقیقات آماری و پیش‌بینی‌های آماری، برای انجام کار هستند.

آماردانان به مشاوران برجسته‌ای تبدیل می‌شوند، چون آنها می‌توانند با استفاده از داده‌ها، رفتارها، گرایش ها و امور وابسته به آینده را محاسبه و پیش‌بینی کنند. مدت زیادی است که تقاضا برای این کار در رده بالایی قرار دارد. آماردانی، شغلی است که یک پایه علمی را پیش‌بینی می‌کند.

فرصت‌های شغلی با امکان موفقیت بالا

فرصت‌های شغلی برای یک آمار‌دادن اشکال و انواع مختلفی دارد. انجمن آمار آمریکا شاخه‌های شغلی زیر را به عنوان پرطرفدارترین استخدام کنندگان آماردانان نام برده است: سلامت و دارو- کسب‌وکار (تجارت) – صنایع و دولت- تعداد مختلفی از زیر مجموعه ها مثل علم ژنتیک- اقتصاد- اپیدمولوژی- علوم کامپیوتر و بسیاری دیگر.

همچنین فرصت بسیار خوبی برای همکاری با مشاوران خدمات آماری وجود دارد که به تحقیقات بازاریابی می‌پردازند. در حال حاضر نه تنها شرکت‌های بزرگ، بلکه سازمان‌ها و شرکت‌های متوسط و کوچک و افراد به خودی خود، به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تحقیقات آماری توجه می‌کنند و از ارزش این داده‌ها و اطلاعات با خبر هستند.

مسلماً بدون دانش لازم و کافی، داشتن ابزار هیچ فایده‌ای ندارد. اینجاست که ما آماردانان وارد می‌شویم، توجه به فرصت‌ها و شناسایی شرایط مختلف با استفاده از تحقیقات آماری، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی فراهم آورد که فرایند تولید را آسان می‌کنند و تقاضا را افزایش می‌دهند.

تمرین و اجرای این خدمات برای مشاوران آماری امری حیاتی و با هدف دستیابی به درجه بالای حرفه است. انجمن آماردانان به آماردانان مشتاق اجازه تجربه کردن این مشاوره‌ها را می‌دهد. به آنها این امکان را می‌دهد تا با به کارگیری دانش خود، به حل مسائل واقعی آماری بپردازند (در کنار کسب درآمد). به این منظور از یک پلتفرم آنلاین برای معرفی کارها و تخصص آماردانان به مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. این پلتفرم همچنین برای پیدا کردن دانشجو و کارآموزان آماری بسیار عالی است می‌توان گفت آمار حرفه برتر امروز است و امروز قابلیت این را دارد که آینده‌ای بهتر بسازد.

مدیریت اجرایی

تحقیقات آمار کاربردهای بسیاری در تجارت دارد. به عنوان مثال مانند یک مدیر در مدیریت اجرایی، به جمع‌آوری اطلاعات در مورد بهره‌وری کارکنان می‌پردازد، مانند تعداد کارهای انجام شده یا تعداد واحدهای تولید شده. او باید با تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها راهی برای افزایش بهره‌وری کارکنان بیندیشد.

سناریوهای جایگزین

بعد از اداره عملکرد کارکنان مدیر باید در جلسات تصمیم مشترک با سایر مدیران شرکت کند. تحقیقات آماری به مدیران کمک می‌کند تا با مقایسه سناریوهای جایگزین، بهترین گزینه برای شرکت را انتخاب کنند. تیم مورد نظر باید تصمیم بگیرد که از چه نرم افزاری برای خودکارسازی مراحل سفارش مشتریان استفاده کند. آنان در نظر می‌گیرند که از کدام نرم افزار به طور موفقیت‌آمیزی توسط رقیبان استفاده شده و مشهورترین آن‌ها را انتخاب می‌کنند، یا اینکه مشخص می‌کنند سیستم سفارش بطور متوسط چه تعدادی را در روز پردازش می‌کند.

جمع آوری اطلاعات

جمع آوری اطلاعات برای استفاده در تحقیقات آماری یا خلاصه‌برداری داده‌ها، تنها یک مزیت در تجارت و کسب و کار است، در صورتی که مدیریت از راه‌های منطقی به جمع‌آوری و گزارش داده‌ها به شکل اخلاقی بپردازند. به عنوان مثال می‌توان از تحقیقات آماری برای مشخص کردن اینکه طرح فروش تعدادی محصول مورد نظر با پیش‌بینی اولیه فروش برابر بوده یا خیر، استفاده کرد. ممکن است به این نتیجه برسد که عملکرد اخیر نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد یا باید منابع را به پلت فرمی جدید برای ساخت محصول جدید تخصیص دهند.

 

تحقیق و توسعه

یک شرکت می‌تواند در تحقیقات بازاریابی و پیشرفت محصولات و خدمات خود از تحقیقات آماری استفاده کند و با استفاده از نظرسنجی‌های مختلف از نمونه تصادفی مصرف‌کنندگان به سنجش بازار محصول مربوطه اش بپردازد. مدیر از این نظرسنجی‌ها استفاده می‌کند تا مشخص کند آیا تقاضای کافی برای محصول در بازار هدف وجود دارد یا خیر. تصمیم برای عرضه کالا هم نیاز به تحلیل‌های بی‌سود و زیان دارد، مانند مشخص کردن درصد مشتریانی که حاضر به امتحان کردن محصول جدید هستند با هدف اینکه آیا محصول سود دهی خواهد داشت یا نه.

تحقیقات آماری، آماردان، مشاوره آماری، خدمات آماری، تحقیقات بازاریابی، تحقیق و توسعه، جمع آوری اطلاعات، سرشماری

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید